Martı Kanatlar ve Mercedes-Benz SLS AMG*

, , , , 1 Comments



Mercedes-Benz, SLS AMG’yi ilk tanıttığında onu gören pek çok kişi yıllar sonra bile hatırlayacakları bir araca baktıklarının farkındaydı. Kimileri onun martı kanatlarını yalnızca birer tasarım harikası olarak görüyorken, markayı ve otomotiv dünyasını yakından takip edenlerin aklı 1950'lere gitmişti. Çünkü bu, martı kanatların ilk görülüşü değildi.

SLS AMG her ne kadar diğer spor otomobiller gibi zamanının en üst düzey mühendislik bilgisiyle, insan algısının ötesinde, milimetrenin yüzde biri gibi büyüklüklerle tasarlanmış olsa da onu diğer spor arabalardan çok farklı yapan bir özelliği var; martı kanatları. Martı kanatlar sadece birer tasarım değil, onlar aynı zamanda Mercedes-Benz'in tarihinin fenomen arabalarından olan 300SL'in SLS AMG'ye mirası. Aslında bu kapı tasarımının ortaya çıkış hikâyesi de hayli ilginç. Çünkü insanların dikkatini çekmek için değil tamamen teknik mecburiyetten ortaya çıkmış. Ancak daha sonra 300SL'in karakteristik özelliği halini almış ve bir tasarım öğesi olarak akıllarda yer etmiş. 6 silindirli motoru olan ve saatte 250km hız yapabilen 300SL, döneminin(1950'ler) en hızlı arabalarından biriymiş. Sonraki martı kanatlı tasarım ise 1960 ile 1970 yılları arasında üretilen C111'de denenmiş. Ancak bu araba üretilip satılan bir otomobil değil, Mercedes'in yeni teknolojilerini denediği bir model olmuş. Onu 1991 yılında Frankfurt Otomobil Fuarında tanıtılan ve üretilecek spor otomobil olarak tanıtılan C112 izlediyse de Mercedes bu aracı üretmekten daha sonra vazgeçmiş.

Mercedes-Benz'in martı kanatları taşıyan son üyesi ise "SLS AMG". SLS AMG Mercedes'in en büyük fabrikası olan Stuttgart'taki montaj fabrikasında üretiliyor. Arabanın neredeyse tamamı alüminyum ve bir SLS AMG'nin üretimi yaklaşık iki gün sürüyor. SLS AMG gücünü AMG tarafından üretilen 6.3 litrelik V8 motordan alıyor. AMG 571bg güç üreten bu motorların üretimi için eğitimli ve en iyi teknikerlerden faydalanıyor. Teknikerlerin yaptığı ise tam anlamıyla bir zanaat! Her bir motor yalnızca bir teknikerin sorumluluğunda. Yani bir motorun parçalarını, A'dan Z'ye kadar aynı tekniker bir araya getiriyor.

Geçtiğimiz aylarda SLS AMG'nin bir de 740 beygirlik elektrikli versiyonu duyuruldu. Elektrikli versiyon 0-100 hızlanmasını 3.9 saniyede gerçekleştirirken (benzinli versiyonun 0-100 hızlanması 3.8sn), pilleri 250 kilometrelik bir menzil vaat ediyor. Anlaşıldığı gibi Mercedes-Benz 1950'lerde olduğu gibi bugün de dönemine damga vuracak spor otomobiller üretiyor. Dahası, geleceğin spor otomobillerini de bugünden duyurmaya başladı. Bakalım Mercedes-Benz'in ve AMG'nin mühendisleri bize daha neler gösterecek.

*Lütfi Aydın' ın otomobiller ve otomotiv sektörü konulu yazı dizisinin ikinci paylaşımıdır.
**Başvurulan kaynaklar:

http://www.motortrend.com/features/performance/1005_history_of_the_mercedes_benz_supercar/viewall.html

http://jalopnik.com/5946871/mercedes-sls-amg-electric-drive-the-supercar-of-the-future-will-be-electric-and-awesome

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C111




Tarık Saydırun

Pertevbey, şaşırtcı bir deneme yazarı aslında. O bir kahraman değilse de, söylediklerinde dinlenilesi öğütler saklı çoğu zaman.

1 yorum: